26 травня 2021 року в онлайн режимі відбувся

Звіт директора Херсонського ясел-садка № 36

комбінованого типу для дітей з вадами мови

Херсонської міської ради

Афтенюк Людмили Іванівни

про здійснення діяльності у 2020/2021 навчальному році

перед учасниками освітнього процесу, батьками та громадськістю

Персональний внесок керівника

у підвищення рівня організації освітнього процесу в  яслах-садку

    Звіт складено у відповідності наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178  «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».

              Упродовж 2020/2021 навчального року Херсонський ясла-садок №36  комбінованого типу для дітей з вадами мови Херсонської міської ради (далі – ясла-садок) здійснював свою діяльність відповідно до основних нормативних документів та законодавчих актів України, зокрема:

-         Конституція України

-         Закон України «Про освіту»

-         Закон України «Про дошкільну освіту»

-          Положення про заклад дошкільної освіти

-          Базовий компонент  дошкільної освіти

-          Конвенція ООН про права дитини

-          Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році» (додаток до Листа МОН України від 30.07.2020 №1/9-411)

-         Статут ясел-садка

-         Стратегія розвитку ясел-садка   

-         Програма розвитку ясел-садка на 2019-2024 р.р.

-         План роботи ясел-садка на 2020/2021 н.р,

-         Освітня програма ясел-садка

-         Колективний договір ясел – садка   

 та іншими чинними нормативно-правовими актами у галузі освіти.

 

Головною метою ясел-садка є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку,забезпечення соціально-психологічної реабілітації та адаптації дитини шляхом спеціально організованого навчально-виховного процесу у комплексі з корекційно-розвивальною роботою, сприяє формуванню цінностей демократичного, правового суспільства в Україні.

Головні завдання ясел-садка:

- виправлення недоліків мови у дітей з загальним недорозвитком мови, з затримкою психічного розвитку та заїкуванням у дітей і підготовки їх до повноцінного навчання в загальноосвітніх закладах;

- реалізація особистісно-орієнтованого навчання і виховання дітей у педагогічній діяльності;

- психолого-педагогічний супровід дітей з мовленнєвими недоліками, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я;

- формування всебічно розвиненої особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів дітей;

 - забезпечення соціальної адаптації дітей.

В 2020/2021 навчальному році в яслах-садку розпочалась розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти. В яслах-садку складено та затверджено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Херсонському яслах-садку №36 комбінованого типу для дітей з вадами мови Херсонської міської ради.

В яслах-садку в 2020/2021 навчальному році функціонувало 12 груп, які відвідувало 159 дітей (1 група для дітей раннього віку; 11 спеціальних груп:  7 груп для дітей із загальним недорозвитком мовлення, 1 група для дітей із заїканням, 1 група для дітей із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення, 2 групи для дітей із затримкою психічного розвитку).         

Режим роботи ясел-садка відповідає вимогам законодавства та типу закладу і є  п’ятиденним, 11 груп з 10,5-годинним режимом роботи та 1 група з 12-годинним режимом роботи.

Мова освітнього процесу та ведення ділової документації  в яслах-садку визначена українська.

В 2020/2021 навчальному році, з метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою ясел-садка, працював сайт  ясел-садка, де висвітлювалась  вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» стаття 30 «Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти».

Протягом 2020/2021 навчального року прийом дітей до ясел-садка організовувався з використанням системи електронної реєстрації. Всі діти з черги були зараховані до ясел-садка.

 

Вжиті директором ясел-садка заходи

щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», Інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році» (додаток до Листа МОН України від 30.07.2020 №1/9-411), Інструктивно-методичного листа МОН України від 04.10.2007 року № 1/9-583  «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні заклади», «Про здійснення соціально-педагогічного патронату» від 17.12.2008 №1/9 – 811, в 2020/2021 н.р. в яслах-садку особлива увага приділялась навчанню дітей 5-ти річного віку, для них  функціонували:

-  3 старші логопедичні групи для дітей із ЗНМ – 43 вихованця;

-  1 старша логопедична група для дітей із ФФНМ – 10 вихованців;

-  1 змішана логопедична група для дітей із заїканням – 5 вихованців;

-  2 змішані логопедичні групи для дітей із ЗПР – 12 вихованців.

        З метою вивчення стану готовності дітей до майбутнього навчання в школі та виявлення рівня сформованості шкільної зрілості, практичним психологом ясел-садка в 2020/2021 навчальному році було обстежено 70 дітей старших груп. За звітний період до школи підуть 39 випускників, із них в клас ІПК направлена 1 дитина, під контроль шкільного логопеда – 7 дітей, що обумовлено складними діагнозами, тривалістю корекційного навчання (діти вступають до закладу в останній рік перед школою).

З метою забезпечення наступності в роботі ясел-садка  та початковою ланкою освіти в умовах Нової української школи педагогічними працівниками ясел-садка були проведені такі заходи:

 - батьківські збори із залученням вчителів початкових класів;

 - функціонування консультативних пунктів «Допоможемо батькам – допоможемо дітям» та «Навчальна логоскарбничка»;

 - онлайн анкетування батьків «Що ми знаємо про НУШ», «Моя дитина готова до школи»;

- онлайн зустріч батьків  «Вечори запитань та відповідей».

Більшість  випускників ясел-садка навчаються в гімназіях та школах Шуменського мікрорайону: Херсонській гімназії №1 Херсонської міської ради, Херсонській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №54 з поглибленим вивченням іспанської та інших іноземних мов,  Херсонській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №55 Херсонської міської ради, а також в  Херсонській багатопрофільній гімназії №20 ім. Бориса Лавреньова, Херсонській гімназії №6 Херсонської міської ради.

 

Створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітній процес

Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в яслах-садку функціонує методичний кабінет, який є науково-методичним осередком для педагогів та батьків. Річним планом роботи регламентується організація методичної роботи закладу, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес, згідно з концептуальними засадами Базового компоненту.

 Основними напрямками діяльності на 2020/2021 навчальний рік  були:

         1. Удосконалити роботу щодо формування комунікативно – мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.

        2. Розвивати інноваційний стиль мислення, стійку мотивацію педагогів до самоосвітньої та творчої діяльності шляхом використання інформаційних комп’ютерних технологій.

        3. Продовжувати роботу щодо підвищення екологічної свідомості вихованців через реалізацію соціально-екологічного проекту «Виховання культури сортування сміття та поводження з відходами».

Організація освітнього процесу здійснювалася за освітньою програмою виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина», програмою розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко», авторськими програмами «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення», «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення», «Організація корекціно-відновлювальної роботи з дітьми дошкільного віку із заїканням».

В освітньому процесі ясел-садка використовувалися інноваційні технології: ІКТ в логопедичних групах, елементи методики М.Монтессорі в групі раннього віку, А.Г. Чепурного «Мнемотехніка» в усіх спеціальних групах, педагогічна спадщина С. Русової, В. Сухомлинського, що дозволяло зробити процес навчання привабливим для дітей, змістовним, поєднати здобуття знань з грою.

Педагоги закладу створювали належне розвивальне середовище, яке забезпечувало умови для успішного формування комунікативних навичок, розвитку творчих здібностей, експериментальної, дослідницької діяльності.

        Діяльність методичної служби закладу була направлена на створення умов для розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи, підтримку пошукової, інноваційної діяльності. Перевага надавалася інтерактивним формам роботи з кадрами.

Об’єктивним показником рівня професіоналізму педагогічного колективу є показники якості його освітніх послуг. Ураховуючи вимоги Базового компоненту дошкільної освіти та чинних програм «Дитина» та «Віконечко», в яслах-садку проводили моніторинг за рівнем компетентностей дітей за освітніми лініями. Результати заносили в зведену таблицю «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку Херсонського ясел – садка  №36 комбінованого типу для дітей з вадами мови Херсонської міської ради за 2020/2021 навчальний рік» (вересень – 50%, травень – 90%). Підсумки моніторингу свідчать про стабільно високий рівень засвоєння дітьми програмового змісту.

Упродовж 2020/2021 навчального року вихованці ясел-садка приймали  активну участь у міських конкурсах, фестивалях та інших заходах:

-         Конкурс еко-виробів «Різдвяна феєрія»;

-         Конкурс «Крок до зірок» (посіли І перше в номінації «Зорепад талантів» з театром шкарпеток «Веселі черв’ячки»);

-         Конкурс малюнків «Світ очима дітей» на тему «Здоров’Я»;

-         Фестиваль «Літературні намистинки» (стали переможцями в номінації «Читання гуморесок, малих жартівливих форм напам’ять»);

-         Онлайн-конкурс «Літературні намистинки» (посіли ІІІ місце);

-         Конкурс «Крок до Олімпу» серед молодших, середніх, різновікових та страших груп ясел-садка.

Учителі-логопеди, учителі-дефектологи, психолог вели цілеспрямовану, систематичну роботу по усуненню мовленнєвих недоліків та корекції психофізіологічних особливостей дітей.

 Досвід роботи ясел-садка колектив поширює серед закладів дошкільної освіти міста, області, співпрацюючи з "Херсонською академією непевної освіти", з методичним кабінетом Херсонського міського управління освіти.

 

Вжиті директором заходи щодо зміцнення та модернізації

матеріально-технічної бази ясел-садка

Одним з основних компонентів успішного та безпечного функціонування ясел-садка є його матеріально-технічне забезпечення.  Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази ясел-садка – є одним із провідних напрямків роботи. 

Ясла-садок знаходиться у комунальній власності міста. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згідно кошторису.

З бюджету за звітний період виділено:

-        оплата праці і нарахування на заробітну плату  – 10 540 531,00 грн.

-       на предмети, матеріали, обладнання та інвентар  - 73 567,00 грн.

-       продукти харчування – 1 262688,00,00 грн.

-       оплата послуг (крім комунальних) – 91 604,00 грн.

-       оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 634 865,00 грн.

Це дало змогу закладу працювати безперебійно та забезпечити харчування дітей на достатньому рівні.

Протягом 2020/2021 навчального року колектив ясел-садка та батьківська громада спільно здійснювали підтримку у зміцненні матеріально-технічної бази ясел-садка.

З метою підтримання належного стану будівлі та приміщень ясел-садка протягом року здійснювалися поточні ремонтні роботи. У 2020/2021 навчальному році був зроблений капітальний ремонт загального коридору, санвузла, замінено вікна на енергозберігаючі в музичній залі, харчоблоці, деяких групових приміщеннях. У всіх групах та приміщеннях створені безпечні, необхідні умови для якісної організації життєдіяльності дітей. Групові приміщення естетично оформлені,  затишні. У групах є технічні засоби навчання, сучасне розвивальне та ігрове обладнання. До послуг дітей доступні цікаві освітньо-розвивальні посібники та іграшки, які розміщені в ігрових осередках і створюють умови для розвитку творчої та пізнавальної активності дошкільників.

Кожна група має ізольований майданчик з тіньовим навісом та зеленими насадженнями.  Протягом 2020/2021 навчального року зусиллями батьків та працівників з території ясел-садка було демонтовано відпрацьовані  автомобільні шини, на виконання доручення заступника голови ОДА від 12.04.2021 року №4629/0-21/01-01-45.

 Для організації поточного ремонту групових та загальних приміщень була проведена закупівля фарбувальних матеріалів, пензлів та додаткового обладнання для дрібного ремонту. Проведено фарбування  вуличного ігрового та спортивного обладнання, вуличних доріжок, парканів, урн, лавок, тіньових павільйонів.

  У зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій в освітній процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичними підписними виданням, сучасним дидактичним матеріалом. У 2020/2021 навчальному році методичний кабінет поповнився різноманітним наочно – дидактичним матеріалом, науковою, навчально – методичною літературою. Була проведена підписка на фахові періодичні видання такі як: «Практикум управління дошкільним закладом» (друкований та електронний журнал), «Вихователь-методист дошкільного закладу» (електронний журнал), «Музичний керівник» (друкований журнал), «Практичний психолог: дитячий садок» (друкований журнал), «Медична сестра дошкільного закладу» (друкований журнал), «Дошкільне виховання». Педагоги користувалися сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів. Педагоги мали можливість використовувати у своїй роботі технічні засоби навчання: ноутбук з підключенням до мережі інтернет, Wi-Fi, принтер, сканер, мультимедійну дошку, акустичну систему, музичну колонку.

          Для вирішення поточних та нагальних питань щодо забезпечення безперебійного функціонування ясел-садка була надана величезна допомога та підтримка батьків вихованців. Від батьківського комітету яслам-садку надходили, додатковими джерелами фінансування, благодійні внески у вигляді грошових коштів і матеріальних цінностей.

 За звітний період було використано батьківських та благодійних коштів на відновлення матеріально-технічної бази закладу на суму 148 415,00 грн.

Завдяки благодійній допомозі батьків було:

-          відремонтовано загальний коридор та туалет - 59 900,00 грн.;

-         частково відремонтовано дах над групою №8 - 2000,00 грн;

-         відремонтовано та прочищено каналізаційні труби – 5000,00 грн;

-         замінено вікна на енергозберігаючі на харчоблоці, в музичній залі та групових приміщеннях - 26 200,00 грн;

-         реставровано віконні відкоси – 2000, 00 грн.;

-         відремонтовано комп’ютер – 700,00 грн;

-         відремонтовано духовку на харчоблоці – 1150,00 грн.;

-         поповнено інтернет – 4320,00 грн;

-         заправлено картридж -125 грн;

придбано

-         пожежний рукав  - 1600,00 грн;

-         поличка для медичного кабінету – 1749,00 грн;

-         офісний папір та канцтовари – 1040,00 грн;

-         принтер – 6000,00 грн;

-         бак для сміття – 4300,00 грн;

-         фарбу та вапно для оздоблювальних робіт – 5945,00 грн;

-         раковина з тумбою – 1500,00 грн;

-         унітаз-компакт – 1280,00 грн;

-         стільці для методичного кабінету – 5000,00 грн;

-         ваги на харчоблок – 1300,00 грн;

-         жалюзі в медичний кабінет та ізолятор – 6000,00 грн;

-         декор для музичної зали та спортивний інвентар – 3350,00 грн;

-         газонокосарка – 2707,00 грн;

-         запасні частини для газонокосарки - 960,00 грн;

-         пральний порошок та миючі засоби – 2762,00 грн;

-         приладдя для харчоблоку – 527,00 грн;

-         каструлі для харчоблоку – 1000,00 грн.

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності ясел-садка на достатньому рівні. Ведеться постійна робота над зміцненням та покращенням матеріально-технічної бази ясел-садка.

 

Вжиті заходи щодо забезпечення ясел-садка кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки

Ясла-садок укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом згідно штатного розпису та складає 68 осіб: 38 чоловік – педагогічний персонал; 30 чоловік – технічний персонал. Педагогічний процес у закладі забезпечують кваліфіковані спеціалісти: директор, вихователь-методист, 7 вчителів-логопедів, 2 вчителя-дефектолога, 1 практичний психолог, 1 інструктор з фізичної культури, 2 музичних керівника та 23 вихователя.

Освітній рівень педагогів:

-                Повна вища педагогічна – 6 педагогів, що становить 16 %;

-                Повна вища фахова – 21 педагог – 55 %;

-                Базова вища – 7 педагогів -  18 %;

-                Профтехучилище – 4 педагоги – 11 %.

Кваліфікаційний рівень педагогів:

-                «Спеціаліст вищої категорії»  - 14 педагогів, 37 %;

-                «Спеціаліст І категорії» - 5 педагогів, 13 %;

-                «Спеціаліст ІІ категорії» - 7 педагогів, 18%;

-                «Спеціаліст» - 12 педагогів, 32 %;

-                Педагогічне звання «Вихователь-методист» 10 педагогів, 26 %;

-                Педагогічне звання «Вчитель-методист» - 1 педагог, 3%;

-                педагогічне звання «Заслужений вчитель» 1 педагог, 3%.

У 2020/2021 навчальному році курси підвищення кваліфікації пройшли 12 педагогічних працівника згідно графіку.

Таким чином, аналіз якісного складу педагогічного колективу засвідчує, що більшість педагогів ясел-садка  - досвідчені працівники, які мають достатній професійний рівень і є педагогами за покликанням. Про це свідчать і результати атестаційної компанії.

Відповідно до  Закону України «Про освіту», керуючись «Типовим положення про атестацію педагогічних працівників» та з метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності у 2020/2021 навчальному році адміністрацією велося перспективне планування проведення атестації педагогічних працівників, були проведені  відповідні заходи з педагогами, що атестуються. За звітний період пройшли атестацію 10 педагогічних працівників, які атестувались згідно плану. За результатами атестації:

- атестовано на відповідність займаній посаді  директора;

- атестовано на відповідність 10 тарифному розряду  1 педагога;

- атестовано на відповідність 10 тарифному розряду та педагогічному званню «Вихователь-методист» 2 педагога;

- присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст ІІ категорії» 2 педагогам;

- присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» 2 педагогам;

- атестовано на відповідність кваліфікаційній категорії «Спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «Вихователь-методист» 1 педагога;

План атестації та підвищення кваліфікації виконано на 100 %.

У 2020/2021 навчальному році педагоги також підвищували свій фаховий рівень відвідуючи авторські семінари, прослуховуючи вебінари та беручи участь у zoom конференціях, зокрема: практичний онлайн вебінар     Г. Чепурного «Освітня мнемотехніка: світ навколо нас», онлайн практикум  Г. Чепурного «Мнемотехніка: зв’язне мовлення» та інші, що сприяло розвитку їх творчих здібностей та підвищенню майстерності. За участь у семінарах та вебінарах педагоги отримували відповідні сертифікати.

 

Соціальний захист, збереження та зміцнення

здоров’я  дітей  та працівників

Ясла-садок є державним закладом, в якому суворо дотримуються вимоги, щодо забезпечення прав дитини, які закріплені в основних державних документах:

-Конституція України;

-Конвенції ООН про права дитини;

- Законом України «Про охорону дитинства».

Для виявлення дітей пільгового контингенту у вересні 2020 року було проведене соціальне  опитування сімей. Практичним психологом ясел-садка розроблені відповідні напрямки роботи з дітьми із багатодітних сімей, дітьми, які потребують соціальної підтримки. З батьками та членами родин проведена роз’яснювальна робота, щодо права користування пільгами. Протягом року сімям надавались консультації практичним психологом, вихователями та адміністрацією. В яслах-садку зареєстровано 25 дітей пільгової категорії, а саме:

- діти з сімей учасників АТО – 4 чол.;

- діти з багатодітних сімей – 16 чол.;

- діти з інвалідністю – 4 чол.,

- діти під опікою – 1 чол.

На сайті ясел-садка організована сторінка «Протидія булінгу», де батьки мають змогу ознайомитись з «Порядком подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) в яслах – садку» та консультаціями з даної теми.

В закладі робота з соціального захисту вихованців проводиться планово, в системі і виконується.

Проводиться також робота з соціального захисту працівників. У березні 2021 року був укладений Колективний договір ясел-садка на 2021-2025 роки та схвалений на загальних зборах трудового колективу. У Колективному договорі між адміністрацією та профспілковим комітетом є перелік посад працівників ясел-садка, яким надається додаткова відпустка строком 4 календарні дні. Кожен працівник закладу 2 рази на рік проходить обов’язковий безкоштовний медичний огляд, який фіксується в індивідуальних медичних книжках. Згідно трудового стажу робітників надаються виплати по листкам непрацездатності. Усім працівникам закладу надається щорічна основна відпустка згідно графіка, погодженого з профспілковою організацією. Педагогічні працівники та медичні прцівники отримують матеріальну допомогу на оздоровлення. Колективний договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюються регулювання соціально-економічних, виробничих і трудових відносин.

 

Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування вихованців і працівників

В яслах-садку протягом навчального року значна увага приділялась організації харчуванню дітей. Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей.

       Робота з організації харчування дітей у закладі, здійснювалася на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та вівідпочинку» від 22.11.2004р №1591, Наказу  «Про затвердження змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 №202/165, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» (ст.35), Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2006. за №298/227 (зі змінами і доповненнями), Вимогами щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затвердженими наказом Мінагрополітики від 01.10.2012 №590.

 В яслах-садку діти одержують 3х разове харчування, в літній період вводиться додатково другий сніданок, у вигляді соків або фруктів. Раціон харчування збалансований згідно потреб організму дитини в білках, жирах, вуглеводах, мінералах та вітамінах на добу.

       Продукти харчування та продовольча сировина постачаються в ясла-садок централізовано з приватного підприємства «Никольтрейд». Усі продукти харчування, що надходять до ясел-садка,  відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи. Комірник веде чіткий облік продуктів харчування. Продукти реєструються у журналі, де вказується останній термін реалізації, дотримуються норми їх використання.

В яслах-садку дотримується санітарно-гігієнічний режим. Працівники харчоблоку, помічники вихователів забезпечені спеціальним одягом.  Правила особистої гігієни персоналом дотримуються. В групах в наявності куточки для помічників вихователів, які містять інструкції щодо правил миття посуду, столів, стільців, графіки прибирання групових приміщень, провітрювання приміщення, орієнтовний об’єм готових страв та окремих продуктів для дітей різних вікових груп (у грамах). Вихователі дотримуються вимог програми щодо виконання культурно-гігієнічних навичок, помічники вихователів виконують санітарні норми організації харчування в групах. Медичними сестрами старшими проводиться робота щодо гігієни харчування, дотримання санітарних правил, профілактики кишкових, інфекційних захворювань.

        Варто відмітити, що в яслах-садку створені належні умови для збереження продуктів харчування, технологічне обладнання в достатній кількості, підтримується в робочому стані. Заклад забезпечений  необхідними меблями, столовим інвентарем, необхідною кількістю посуду. Проведено маркування відповідно до вимог санітарних правил, посуд використовується за призначенням. Також заклад забезпечений необхідними миючими та дезінфікуючими засобами для миття столового, кухонного посуду, прибирання харчоблоку, групових приміщень, в достатній кількості.

Впродовж навчального року в яслах-садку було забезпечено харчуванням 159  дітей.

Вартість харчування для дітей в 2020/2021 навчальному році переддошкільного віку становить – 20,40 грн.,  для дітей дошкільного віку  – 30 грн. Батьки вносять плату за харчування у розмірі 60 % від вартості харчування за день. Повністю звільнені від оплати або мають оплату 50 % батьки дітей, які мають соціальні пільги та підтверджуючи документи. Харчування дітей пільгового контингенту профінансовано своєчасно за рахунок бюджетних коштів.

        Для  організації харчування працівники ясел-садка продовжують дотримуватися вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).

        З 01.02.2021,  на виконання наказу Управління освіти № 06-Т від 20.01.2021, кожен день на головній сторінці офіційного вебсайту ясел-садка висвітлювалося меню ясел-садка, інформація щодо кількості осіб, які харчуються, відомості щодо собівартості страв у меню,  а також фото кожної готової страви, згідно з меню.

      Сестри медичні старші  вели документацію щодо харчування дітей, разом з кухарями складали перспективне меню, меню-розкладку, здійснювали контроль за харчуванням дітей, проводили санітарно-просвітницьку роботу серед батьків, контролювали дотримання технології приготування їжі, вихід і якість готових страв, санітарний стан харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, відмічали в журналі здоров’я працівників харчоблоку  та своєчасність проходження медоглядів працівниками ясел-садка.

       В яслах-садку розроблена картотека страв, де вказані назва продуктів, хімічний склад, енергетична цінність та технологія приготування страви. Асортимент страв коригувався в залежності від сезону відповідно до примірного двотижневого меню, яке складено на зимово-весняний та літньо-осінній періоди з метою забезпечення збалансованого харчування. Діти отримували різноманітне харчування, а саме:  м’ясо та м’ясопродукти, молоко та молочні продукти – кожного дня; рибу, яйця, сир кисло молочний – один раз на тиждень.

     Аналіз роботи з організації харчування показав, що  виконання норм харчування за звітний період становить 80 %.

      На достатньому рівні ведеться медичне обслуговування дітей. Головним  завданням сестер медичних старших - є дотримання санітарно-гігієнічного режиму, проведення оздоровчо - профілактичної роботи кожного дня та організація харчування в яслах садку.     

     Медичний кабінет  укомплектований всім необхідним, наявні медикаменти необхідні для надання першої медичної допомоги. Медичними працівниками здійснювався медичний супровід дітей, надання їм, у разі потреби, невідкладної медичної допомоги. Планомірно проводилися антропометричні вимірювання: кожного місяця для дітей перед дошкільного віку та раз у квартал для дітей дошкільного віку, результати заносилися у журнал антропометрії. Медичний персонал ясел-садка контролював планові щеплення кожної дитини, згідно календарю профілактичних щеплень та видавали направлення на вакцинацію за потребою. Кількість дітей вакцинованих проти кору, краснухи та паротиту склало 100 %. Медичними працівниками та адміністрацією здійснювався постійний контроль за дотриманням режиму в групах, їх санітарним станом. Велася велика просвітницька робота по профілактиці різних захворювань. Були розроблені заходи по організації роботи ясел-садку  в умовах карантину. Систематично директор та сестри медичні старші контролювали дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, рухового режиму, санітарний стан, та виконання протиепідемічних заходів щодо профілактики COVID-19.

       Вся обов’язкова медична документація велась своєчасно, за встановленою формою.

 

Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки,

санітарно-гігієнічних та протипожежних норм

В  яслах –садку забезпечено все для  реалізації заходів з питань охорони життя, здоров’я дітей, сприяти формуванню навичок здорового способу життя; створені умови щодо безпечної життєдіяльності вихованців і запобігання порушень техніки безпеки педагогічними працівниками.

 Питання охорони та безпеки життєдіяльності було внесено  у План роботи ясел-садка на 2020/2021 навчальний рік  та систематично розгля­далися на засіданнях педагогічних рад і виробничих нарадах. Були проведені тематичні тижні з попередження дорожньо-транспортного травма­тизму дітей та пожеженебезпечних ситуацій, безпеки життє­діяльності дітей.

З метою прийняття опе­ративних рішень щодо забезпечення умов для збереження здоров'я та безпечного перебування дитини у яслах-садку, дотри­мання правил охорони праці та техніки безпеки всіма працівника­ми закладу, систематично здійснювався контроль та  аналізування виконання заходів з охорони та безпеки життєдіяльності згідно Плану роботи, зокрема:

§санітарно-гігієнічний стан ясел-садка, групових приміщень та закріплених ділянок;

§дотримання  пожежної безпеки;

§організація проведення тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності;

§організація безпечного предметно-розвивального сере­довища;

§дотримання техніки безпеки та правил охорони праці пе­дагогами під час освітнього процесу;

§дотримання техніки безпеки та правил охорони праці тех­нічними працівниками під час освітнього процессу;

§проведення оглядів - конкурсів щодо обладнання та облашту­вання групових кімнат до нового навчального року;

§проведення технічного огляду:

-                будівлі ясел-садка;

-                обладнання медичного кабінету, харчоблоку, пральні, музичного залу;

§  обстеження спортивного об­ладнання;

§  узагальнення результатів перевірок та вивчення виконання наданих  рекомендацій та усунення зауважень.

      Невід’ємною частиною в роботі по збереженню життя і здоров’я дітей є співпраця з батьками. Доцільними в цій роботі були всі методи роботи з батьками, які ми використовуємо: групові та індивідуальні консультації, папки-пересувки, лекції на батьківських зборах, онлайн–консультаціїї, інформація на сайті ясел-садка  тощо.

 

Стан дитячого травматизму

Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників освітнього процесу ясел-садка якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навичок безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки.

        Педагогами всіх вікових груп були проведені тематичні консультації, проводилась робота з дітьми для формування навичок безпеки життєдіяльності.  Для проведення роботи з дітьми з проблем безпеки життєдіяльності в кожній віковій групі є достатня кількість дидактичного матеріалу: демонстраційні картки; дидактичні настільні ігри; добірки тематичної художньої літератури. Належна робота з профілактики  нещасних випадків проводиться під час занять у вигляді різноманітної освітньої роботи.

        У батьківських куточках та у Viber групах батьків висвітлювались такі теми «Обовязки дорослих щодо безпеки та захисту дітей», «Надання першої допомоги при нещасних випадках».

Кожен працівник ясел-садка проявляв турботу щодо створення безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Вчасно відбувалося усунення несправності устаткування, ремонт меблів та іншого обладнання.

На нарадах при директорові ясел-садка постійно розглядались питання щодо попередження дитячого травматизму.

       Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу  за звітний період зареєстровано не було.

 

Залучення педагогічної та батьківської громадськості  ясел-садка  до управління його діяльністю;  співпраця з громадськими організаціями

Адміністрацією та педагогами ясел-садка ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. Саме така співпраця орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом. Ясла-садок підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовує для цього різні активні форми співпраці:

- батьківські збори (в умовах карантину - в онлайн режимі);

- індивідуальні консультації різних спеціалістів;

- дистанційне навчання;

- батьківські конференції за допомогою програми ZOOM;

- організація різних видів виставок: малюнки, поробки, конкурси;

- залучення батьків до спільних трудових відносин, що сприяють покращенню території ясел-садка;

- спільна співпраця по озелененню території ясел-садка.

  Упродовж 2020/2021 навчального року в яслах-садку функціонували такі органи самоуправління:

-  батьківські комітети груп;

-  батьківський комітет ясел-садка;

-  профспілковий комітет;

-  педагогічна рада;

-  загальні збори батьків та членів трудового колективу.

 

Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності ясел-садка. Реагування керівника на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, радою, батьками, представниками інших органів громадського самоврядування

        На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року, Указу Президента України №700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, яка затверджена постановою Кабінетів Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, в яслах-садку проводиться відповідна робота, зокрема: на видному місці вивішено графік прийому громадян адміністрацією, заведені Журнал реєстрації прийому відвідувачів директором ясел-садка та Журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.

        За 2020/2021 навчальний рік кількість усних звернень склала 53, із них 41 з метою оформлення дітей в ясла-садок і 12 -  щодо працевлаштування. Всі звернення розглянуті та надані відповіді. Письмових звернень не зареєстровано. 

 

Хочеться відзначити, що колектив ясел-садка працює з розумінням свого морального обов’язку, живе в атмосфері пошуку кращого, досконалішого, спрямовує свої зусилля на встановлення духовно-творчого єднання педагогів, вихованців та їх батьків.

        Завдячуючи батьківській допомозі та злагодженій роботі колективу у яслах-садку створені сприятливі умови для розвитку, виховання та навчання дітей, коли в центрі всього стоїть дитина, її права та законні інтереси, фізичний, інтелектуальний та культурний розвиток. Колектив прагне досконалості, розвитку, творчого зростання і тому сьогодні ми плануємо нові завдання на майбутнє для покращення життєдіяльності ясел-садка завтра.

 

За підсумками роботи в 2020/2021 навчальному році можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконано.


29 травня 2020 року в онлайн режимі відбувся

Звіт директора Херсонського ясел-садка № 36

комбінованого типу для дітей з вадами мови

Херсонської міської ради

Афтенюк Людмили Іванівни

про здійснення діяльності у 2019/2020 навчальному році

перед учасниками освітнього процесу, батьками та громадськістю


Download
Звіт директора за 2019-2020 н.р..pdf
Adobe Acrobat Document 342.4 KB